Biuro nexo
InsERT Biuro nexo - nowoczesny system wspomagający pracę biura rachunkowego, doradcy podatkowego lub biegłego rewidenta.
Uwaga! Ta licencja jest przeznaczona dla biur rachunkowych, doradców podatkowych lub biegłych rewidentów, którzy chcą usprawnić korzystanie z posiadanych licencji z serii InsERT nexo PRO dla biur rachunkowych: Rachmistrz nexo PRO dla biur rachunkowych, Rewizor nexo PRO dla biur rachunkowych lub Gratyfikant nexo PRO dla biur rachunkowych. |
Przeczytaj, to ważne!
- Jak długo dostępne są aktualizacje?
Po zarejestrowaniu programu użytkownik będzie mógł używać jego najnowszej wersji oraz objęty będzie 3-miesięczną darmową opieką posprzedażną (w formie e-Abonamentu). Po tym okresie usługę tę można przedłużyć na kolejnych 12 miesięcy. - Niektóre funkcje programu dostępne są tylko wraz z aktywnym e-Abonamentem!
Część kluczowych funkcji programu Biuro nexo dostępna jest tylko z aktywnym e-Abonamentem. E-abonament to usługa dostarczana przez InsERT bezpłatnie przez pierwsze 3 miesiące od aktywacji i rejestracji programu (później tę usługę można cyklicznie przedłużać odpłatnie na kolejne 12 miesięcy).
Uwaga! W praktyce program księgowy bez aktywnego e-Abonamentu jest mało użyteczny, dlatego kupując licencję Biuro nexo, należy brać pod uwagę kolejne dodatkowe koszty użytkowania licencji.
Zobacz też: Funkcje programów z linii InsERT nexo dostępne tylko przy aktywnym e-Abonamencie » - Pomoc techniczna
W przypadku licencji Biuro nexo nie występuje usługa teleKonsultant. Pomoc techniczna udzielana jest przez producenta, jeżeli użytkownik ma wykupioną usługę teleKonsultant dla innego programu (Rachmistrz nexo PRO, Rewizor nexo PRO lub Gratyfikant nexo PRO) i zagadnienie dotyczy pracy jednego z tych programów w powiązaniu z Biurem nexo. - Liczba obsługiwanych podmiotów
Licencja Biuro nexo może być używana do przetwarzania danych nieograniczonej liczby podmiotów, na rzecz których biuro rachunkowe, doradca podatkowy lub biegły rewident świadczy swoje usługi, ale nie powoduje rozszerzenia w tym zakresie (zniesienia ograniczeń) funkcjonalności innych programów z linii InsERT nexo / InsERT nexo PRO, z którymi może współpracować. - Liczba stanowisk
Licencja Biuro nexo pozwala użytkować program na dowolnej liczbie równolegle aktywnych stanowisk. - Rejestracja programu
Rejestracja programu jest możliwa, jeżeli licencjobiorca posiada już przynajmniej jedną z licencji: Rachmistrz nexo PRO dla biur rachunkowych, Rewizor nexo PRO dla biur rachunkowych lub Gratyfikant nexo PRO dla biur rachunkowych. - Oddziały firmy / praca zdalna
Program może być używany do przetwarzania danych przedsiębiorstwa licencjobiorcy również w innych miejscach prowadzenia działalności niż wskazano podczas rejestracji. Zgodnie z warunkami licencji, program może być także używany do przetwarzania danych przedsiębiorstwa w dowolnym innym miejscu (np. w domu czy u klienta). - Wersje demonstracyjne oprogramowania InsERT
Przed zakupem masz prawo skorzystać z 45-dniowej wersji demonstracyjnej oprogramowania InsERT. Przez ten czas zapoznasz się z funkcjonalnością programu i ugruntujesz swoją decyzję o zakupie. Co ważne, wersja demonstracyjna programu umożliwia rozpoczęcie normalnej pracy, zaś późniejszy zakup licencji skutkuje przejściem na wersję licencjonowaną oprogramowania bez utraty wcześniej wprowadzonych danych.
Dostęp do wersji demonstracyjnej możesz uzyskać w naszym Sklepie, kontaktując się z nami.
Napisz do nas lub zadzwoń w godzinach naszej pracy - najbliższa dostępność infolinii: dziś, od godz. 10.00.
Licencja elektroniczna
Niniejsza konfiguracja produktu jest w wersji elektronicznej. Kupując licencję elektroniczną oszczędzasz czas (szybka realizacja), pieniądze (brak dodatkowych kosztów) i środowisko (brak transportu oraz wykorzystanie papieru ograniczone do minimum).
Fakturę VAT wysyłamy elektronicznie (w pliku PDF).
Zobacz też: metody płatności, płatności elektroniczne
InsERT Biuro nexo
Biuro nexo to program stworzony z myślą o biurach rachunkowych, doradcach podatkowych i biegłych rewidentach używających w codziennej pracy systemów z linii InsERT nexo. Wspiera biura rachunkowe w trzech głównych obszarach pracy:
- wspomaga typowe czynności wykonywane w każdym biurze, jak np. rozliczanie klientów czy śledzenie stanu zaawansowania prac w comiesięcznej obsłudze klientów;
- automatyzuje pracę na wielu podmiotach systemu InsERT nexo;
- ułatwia komunikację z klientami biura poprzez dedykowany portal.
Biuro nexo pracuje na jednej bazie z innymi programami do obsługi biur rachunkowych linii InsERT nexo, dzięki czemu posiada dostęp do wszystkich mechanizmów platformowych, takich jak pola własne, flagi, InsMail, zestawienia, wydruki, biblioteka dokumentów i wiele innych.
Program umożliwia przypisywanie klientom rozbudowanych cenników, na podstawie których dokonuje następnie wyceny pracy biura rachunkowego. Posiada opcje archiwizacji (zarówno do pliku dyskowego, jak i do chmury) oraz dearchiwizacji (przywrócenie systemu nexo w biurze rachunkowym z posiadanego pliku archiwum).
Zaletą programu Biuro nexo jest automatyzacja wielu czynności (np. domyślnie zdefiniowany, przykładowy zestaw działań cyklicznych, który jednak może być zmieniony w zależności od konkretnych potrzeb i sposobu pracy biura rachunkowego) oraz możliwość dokonywania operacji zbiorczych. Rozwiązania te pozwalają znacząco zaoszczędzić czas oraz zwiększyć efektywność pracy biura rachunkowego.
Najważniejsze możliwości Biura nexo:
- Deklaracje skarbowe - pozwala naliczyć, wydrukować przeprowadzić wysyłkę elektroniczną oraz pobrać Urzędowe Poświadczenie Odbioru deklaracji rozliczających dane klientów biura.
- e-Sprawozdawczość JPK_VAT - operacja e-Sprawozdawczość JPK_VAT, która wchodzi w skład operacji zbiorczych, pozwala generować i wysyłać do Ministerstwo Finansów podpisany plik kontrolny z ewidencją VAT z danego miesiąca. Możliwe jest generowanie plików na podstawie ewidencji VAT, a także scalenie zaimportowanych plików wewnętrznych. System pozwala też na eksport plików XML, wysyłkę, odbiór UPO, korektę. Ustalając parametry tych operacji należy podać ścieżkę eksportu pliku XML, wybrać bramkę (produkcyjną lub testową) i wskazać certyfikat. Można również wybrać działanie cykliczne dla danego miesiąca.
- Naliczanie składek ZUS i wynagrodzeń - ułatwia i automatyzuje naliczenie składek dla właścicieli i wspólników firm klientów biura oraz wynagrodzeń dla ich pracowników.
- Klienci, cenniki - kartoteka klientów Biura nexo została zintegrowana z kartoteką klientów InsERT nexo. Klientom można przypisywać rozbudowane cenniki, na podstawie których system dokonuje wyceny pracy biura rachunkowego. Rozliczanie pomiędzy biurem rachunkowym a jego klientami wspierają odpowiednie raporty, a w przypadku posiadania programu Subiekt nexo także automatyczna funkcja generowania faktur dla klientów.
- Rejestr usług księgowych - pozwala odnotowywać zdarzenia, które dzieją się poza systemem InsERT nexo, a które biuro chce ująć w rozliczeniu za obsługę. Jako przykład można podać konsultacje prawne, załatwianie spraw w urzędach w imieniu klienta i wiele innych.
- Warunki umowy - elastyczny mechanizm pozwalający zanotować najważniejsze ustalenia poczynione pomiędzy biurem rachunkowym a klientem, tak aby zawsze były "pod ręką".
- Działania cykliczne - struktury złożone z różnych typów danych (tak/nie, liczba całkowita, liczba rzeczywista, tekst, data, słownik, flaga), których zadaniem jest ułatwienie śledzenia zadań wykonywanych cyklicznie dla każdego klienta, takich jak: wprowadzanie dokumentów, sporządzanie deklaracji i sprawozdań finansowych, rozliczanie pojazdów, naliczanie wynagrodzeń, wysyłanie dokumentów, przekazywanie informacji i wiele innych.
- Wzorce klientów biura - wzorce baz danych mogą być wykorzystywane przy tworzeniu nowych klientów. Można w nich zdefiniować obiekty sprofilowane pod klientów z określonej branży, np.: schematy importu, pieczęcie księgowe. Dzięki nim możliwe jest szybkie tworzenie skonfigurowanych podmiotów dla nowych klientów.
- Operacje zbiorcze - mechanizm pozwalający szybko wykonywać operacje na wielu podmiotach systemu InsERT nexo. Dzięki niemu można sprawnie wykonać typowe czynności księgowe, jak naliczanie i wysyłka deklaracji, drukowanie ksiąg czy ewidencji VAT lub zakładanie nowych okresów obrachunkowych. Automatyzuje on też wiele operacji administracyjnych, jak np. zarządzanie personelem, archiwizacja, dearchiwizacja czy konwersja podmiotów do nowych wersji. Program może współpracować z bazami danych podmiotów w dwóch trybach. Tryb restrykcyjny wymaga zgodności kont i haseł pomiędzy bazą Biura nexo a bazą podmiotu. Tryb bez kontroli jest przeznaczony dla klientów, którzy chcą łatwo wykonywać operacje bez większej dbałości o kwestie bezpieczeństwa.
- Portal biura - najwygodniejszy i najszybszy sposób dostarczania niezbędnych informacji klientom biura rachunkowego. Księgowy może w portalu opublikować najważniejsze informacje finansowo-księgowe dla swego klienta, takie jak:
- informacje o kwotach podatków i składkach ZUS do zapłacenia wraz z parametrami przelewów;
- szczegółowe informacje o podatku dochodowym i podatku VAT;
- informacje o wynagrodzeniach pracowników;
- podsumowania miesięczne poszczególnych typów podatków wraz z rozrachunkami i wynagrodzeniami;
- szczegółowe raporty.
Uwaga! Niektóre funkcje programu dostępne są tylko wraz z aktywnym e-Abonamentem! E-abonament to usługa dostarczana przez InsERT gwarantująca aktualizacje programu, a także dostęp do części funkcjonalności programu. Sprzedawana licencja zawiera usługę e-Abonament przez pierwsze 3 miesiące od aktywacji programu (później tę usługę można przedłużać na kolejnych 12 miesięcy).
Zobacz też: Funkcje programów z linii InsERT nexo/nexo PRO dostępne tylko przy aktywnym e-Abonamencie »
Porównanie programów Biuro
W tabeli na oddzielnej stronie przedstawiliśmy porównanie funkcjonalności różnych wersji programu Biuro: Biuro GT oraz Biuro nexo.
Zobacz porównanie programów Biuro »
Wymagania systemowe
- Minimalne wymagania sprzętowe:
- komputer z procesorem Core2Duo (lub nowszym);
- 4 GB pamięci operacyjnej RAM.
- Zalecane wymagania sprzętowe:
- komputer z procesorem czterordzeniowym;
- 8 GB pamięci operacyjnej RAM;
- dysk SSD.
- Pozostałe wymagania:
- system operacyjny Windows 10 w wersji Anniversary Update (1607) lub nowszy, Windows 11, Windows Server 2016, Windows Server 2019, Windows Server 2022;
- system obsługi baz danych Microsoft SQL Server 2014, 2016, 2017, 2019, 2022.
- Uwagi:
- bezpłatna wersja Microsoft SQL Server, pozwalająca obsłużyć do 10 GB danych, dostarczana jest wraz z systemem;
- przy większej liczbie użytkowników korzystających równocześnie z programu producent zaleca konfigurację z wydzielonym komputerem na serwer baz danych oraz pełną płatną wersją Microsoft SQL Server.
Do aktywacji produktu, pobierania uaktualnień i uzyskiwania dostępu do niektórych funkcji potrzebne jest połączenie internetowe.
Przed rozpoczęciem instalacji programu wymagane jest zaakceptowanie Warunków licencji dla produktów InsERT nexo.
Popularne konfiguracje produktu
Odstąpienie od umowy
Konsument lub osoba fizyczna, o której mowa w art. 385[5] Kodeksu cywilnego, w przypadku zawierania umowy na odległość może od niej odstąpić bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia wydania towaru.
Uwaga! Prawo odstąpienia od takiej umowy nie przysługuje, jeżeli w ramach tej umowy zakupiono:
- licencję elektroniczną,
- licencję pudełkową, jeżeli zapieczętowane opakowanie zostało otwarte po jego dostarczeniu.
Reklamacje
Sklep obowiązany jest dostarczyć klientowi towar bez wad.
Sklep ponosi wobec Klienta będącego konsumentem odpowiedzialność z tytułu rękojmi, jeśli otrzymany towar jest niezgodny z umową.
Sklep nie jest producentem ani licencjodawcą sprzedawanych towarów. Warunki odpowiedzialności licencjodawców z tytułu wad oprogramowania określa treść umów licencyjnych, których stroną jest licencjodawca.